Visa ratt

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Visa ratt

Post by Niklas Hellman »

Dum fråga men jag hittar inte hur man får spelet att inte visa ratten inne i bilen. Har precis flyttat till vista och det är lite klurigt att leta filer i sånt innan jag lärt mej.

Tack på förhand
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Vill du bara se huven? isf kan jag fixa om du säger bil sen kan jag förklara var du skriver texten.

Alltså vill du se bara huven?
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Post by Niklas Hellman »

näe, i den vyn som är inifrån bilen så ser jag ratten och ett par händer som rattar ratten :D ooch det är lite drygt eftersom mina händer och min ratt också är precis framför skärmen, de ska gå att ta bort dom men jag kommer inte på hur.
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

d

Post by Niclas Jagerhult »

Skulle väl räcka med att flytta fram kameran? Så den kommer framför ratten, visst vyn blir dock lite ändrad då, eftersom att du kommer längre fram, men slipper det jobbiga med att ratten i spelet svägner mindre än IRL ratten :P
//Jaeger
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Post by Niklas Hellman »

Dennis Hernehult wrote:Vill du bara se huven? isf kan jag fixa om du säger bil sen kan jag förklara var du skriver texten.

Alltså vill du se bara huven?
Dennis, har du värden för en vy från huven till en Citroen Xsara -05? Alltså så att man ser en bit av huven. Jag gillar inte att köra med vyn från kofångaren och inifrån bilen ser man vägen så dåligt samt att ratten irriterat något grymt.
Skulle vara schysst om du kunde slänga upp de här i.s.f.
Off topic, har du skruvat fast ratten ordentligt utifall Terol kommer på besök igen :D

mvh/Niklas
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

[Cam_bonnet2]
FOV = 1.435200
Near = 0.150000
Pos = 0.000000 1.100000 -2.008000
Target = 0.000000 1.100000 -5.000000
Up = 0.000000 1.000000 0.000000

Detta är värdena som funkar till de flesta wrc bilar och GrN bilar
Du ändrar det i konfigurations filen till bilen. tex där jag har filen
d:/spel/richard burns/cars/impreza06/impreza06 (konfigurations fil)
Öppna den med anteckningar och leta upp [Cam_bonnet2] och ersätt med det jag skrev ovan!

Off topic: Terrol vet inte hur man hanterar "rattar" . Sen vågar han nog inte komma tillbaka när jag visade hur man skulle köra. Han fick det här suget i magen som man får i branta nedförs-backar i verkligheten ;)
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Post Reply