Jag lägger av

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Jag lägger av

Post by Erik Persson »

Nu har jag bestämt mig för att lägga av med serien. Inte så att jag vill stänga serien eller den community vi har skapat här, utan att jag inte längre kommer att hålla i serien.

Därför bantar jag ner sajten till att bara vara ett forum. All information finns hos mig om någon vill ta över.

I forumet kan de som känner för det skapa sina egna serier och kanske rent av någon vill ta över själva huvudserien?

Jag står kvar som moderator i forumet så ni kan nå mig genom att maila till admin@rbrserien.se och jag kommer att överlämna även denna syssla till en eller flera som kan hantera forumet. Självklart står jag till förfogande för att hjälpa till att guida mina efterträdare.

Och låt nu inte någon skugga falla över de som kritiserat mina senaste regelpåhitt. De reagerade med all rätt mot saker som de tyckte vara fel och det har alla rätt till. Kritik mot dessa personer kommer att plockas bort ur forumet för den hör inte hit.

De som känner mig lite närmare har vetat att jag känt så här en tid och jag har även vid ett tillfälle tidigare sagt mig vilja sluta som överkucku för serien. Jag kommer säkert att finnas kvar och hjälpa till, men någon annan får ta över. Jag tycker verkligen att jag gjort min tid. Beslutet mognade på nu under nyårshelgen.

Jag förstår att jag gör många besvikna, men jag måste bara följa det jag känner. Jag hoppas ni förstår det.

Jag har en idé om en lite mindre serie som jag kanske kommer att sätta i sjön, det får framtiden utvisa.

Jag vill passa på att tacka alla som hjälpt mig under min tid som general här på sidan och i serien. Utan er hjälp skulle det aldrig har fungerat.

Vill passa på att önska alla en god fortsättning på det nya året.
Last edited by Erik Persson on 2008 Jan 23 9:18 pm, edited 1 time in total.
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Jag kanske kan starta upp supercupen igen men med ett nytt namn. och fabriksteam. 7 team gånger 3 förare. Skulle kunna tänka mig att göra filmer. Eftersom det redan finns serier som FWD cupen, A8 cupen och även rallycrosscupen där det endast är GrN och S1600som jag fattat det, så skulle denna ha mest focus på wrc.
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Jag kan bara beklaga att du Erik lägger av, det tycker jag är trist. Och jag har ju väldigt svårt att tro att det inte beror på debatten om de nya reglerna, där jag var en av de mest kritiska. Förslaget om nya regler publicerades igår natt och sedan kom kritiken och idag slutar du. Givetvis har det ett samband. Tycker det är väldigt trist.

Mvh Bengt Andersson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jättetråkigt att komma hit och läsa detta.... tyvärr dog även mitt RBR intresse nu, men beslutet är fattat, inget att göra åt...

jättesynd att du stänger sidan bara för alla nedladdningar som fanns var bra att ha tillgång till.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Bengt Andersson wrote:Jag kan bara beklaga att du Erik lägger av, det tycker jag är trist. Och jag har ju väldigt svårt att tro att det inte beror på debatten om de nya reglerna, där jag var en av de mest kritiska. Förslaget om nya regler publicerades igår natt och sedan kom kritiken och idag slutar du. Givetvis har det ett samband. Tycker det är väldigt trist.

Mvh Bengt Andersson
Du har ingen skuld i det här. Hoppas alla, inklusive du och de andra som framförde era åsikter inte känner det. Det här görs absolut inte för "att straffa någon". Inte alls! Jag vill vara tydlig på den punkten!
Andreas Karlsson wrote:jättetråkigt att komma hit och läsa detta.... tyvärr dog även mitt RBR intresse nu, men beslutet är fattat, inget att göra åt...

jättesynd att du stänger sidan bara för alla nedladdningar som fanns var bra att ha tillgång till.
Och för den skull behöver väl inte rbr-intresset dö? Andra följer säkert upp med en ny serie med nya förutsättningar.
Som jag skrev finns alla information naturligtvis kvar och jag kanske kan ta på mig ansvaret för en downloadsida. Men för att tydliggöra mitt beslut är bara forumet kvar under en period.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ok, tack för den klargöringen.

om serien skall återkomma i nåt annat format så föreslår jag en arbetsgrupp på 3-4 personer som drivande, framförallt för att minska arbetsbördan som jag förstått varit ganska tung ibland.
jag kan själv tänka mig utgöra en del av den arbetsgruppen, dock har jag inte kunnandet att driva hela serien.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Jag håller med alla att detta inte var roligt att läsa. Sicken jävla början på det nya året.
Skulle precis föreslå en medelväg angående WRC bilarna. Iden var att göra som Erik ville men göra 2005 bilar tillgängliga för privata team.
För en setup & skin till tex Xsara-06 passar väll till Xsara-05 :?:

Nu får det bara INTE bli KATTSKIT av RBR SERIEN 2008
Sen får jag tacka Erik för allt han gjort Tycker bara att hans avgång inte känns genomtänkt alltså ny säsong :D en 240 på G :D kanske ett nytt Svenskt Plugin :D Ja vad händer med det :?:

Tack för mig
Anders "negativ" Alm
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Får passa på att tacka Erik för all tid han har lagt ner på detta..
Jag har själv dragit iväg ett mail till Erik med ett förslag på fortsättning med annan administratör.
//Björn
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Veldig trist å lese disse nyhetene. Men som du sier, Erik, du må gjøre det du kjenner er rett. Men så lenge forumet finnes og de andre turneringene er tilgjengelige herfra skulle det gå an å ha det gøy likevel :)

Have Fun, Take Care, så sees vi "på skogen" :)
"I love it when a plan comes together"
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

tråkigt att du lägger ner erik men vi övriga får ta nya tag och komma fram med något roligt istället hamreus ide låter förbannat kul
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

:( :( :oops: NEJJJJ
Dags att utlysa landssorg!!

Det var in i h.... tråkigt att läsa men samtidigt förstår jag dig erik det måste bli aldeles för många timmar för att käna oss andra.

Tyvärr är jag född utanför datorn anars skulle jag gjärna hjälpt till
med något.

Jag hänger på Hamreus ide det tycker jag erik ochså skall göra,sett att du är riktigt snabb i wrc :twisted: :wink:
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Jan Onkamo
Posts: 71
Joined: 2007 Jan 01 8:07 pm

Post by Jan Onkamo »

Synd att du lägger av !!!Erik
du har ju till fört mycket!!!! fixat så vi kunnat köra!mm....
nu kan du köra ifrån oss istället. det är ju mycket roligare :D (försöka iaf )

jag ska göra allt för att hålla dig bakom :D :twisted:


mvh Jan Onkamo
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Jan Onkamo wrote:Synd att du lägger av !!!Erik
du har ju till fört mycket!!!! fixat så vi kunnat köra!mm....
nu kan du köra ifrån oss istället. det är ju mycket roligare :D (försöka iaf )

jag ska göra allt för att hålla dig bakom :D :twisted:


mvh Jan Onkamo
Tack för all tid du har lagt ner. Nu kan du vara med o gasa istället.PDT_003 En fråga bara? Vem tar hand om download sidan nu. Skulle vara bra om den fanns kvar :wink:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

För att lugna alla kan jag tala om att vi förmodligen har en lösning på gång. Men fler intresserade är välkomna att kontakta mig så ska vi försöka sätta ihop rätt gäng.

admin@rbrserien.se kan ni maila till så ska jag sammanföra de intresserade.
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Som så många andra tycker även jag att det är tråkigt att du lägger av men det är nog en ganska egoistisk tanke. Tror man blivit lite bortskämd av att du alltid funnits tillhands och drivit detta så otroligt bra som du gjort. Vad jag förstår är du väldigt noggrann i det du gör och ger du dig på något så är det fullt ut. Kan tänka mig att även om du inte suttit vid datorn så har tankarna varit där. (Bara det inte gick så långt att du började rabbla downloads istället för noter när du åkt med Jonte :wink: ) Jag vet att saker tar tid. Bara de helger jag haft rallycross-tävling har det nog gått åt 10 timmar för varje tävling. Då ska man tänka på att du inte bara hållit i RBR-seriens tävlingar utan ALLTIHOP.
Jag väljer istället att vara tacksam för allt du gjort. Har full respekt för ditt beslut. Ditt engagemang verkar ju redan sått frön för fortsättning av serien av andra personer. Tyvärr är jag för okunnig för att erbjuda min hjälp.

Istället för att se dig som överhuvud får vi väl se dig som en jämnlike, för du kommer väl finnas på plats och läxa upp oss när det blir dags för tävling.

Hatten av för ditt arbete so far!
Post Reply