2008

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Men du kan flasha på din sida med dina bilder...
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Kom i håg nu, fabriksteamens första kval får av stapeln söndag - måndag
//Björn
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

kvalet

Post by Erik Andersson »

hur och vart kvalar jag (inte för att jag tror jag har nån skans men kul att se vart man står lite) och ska man ha nån speciel bil? wrc lr n4?
Impreza for live!
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Läs i reglerna där framgår hur kvalet kommer att gå till.
Chrille Svensson
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 02 6:22 pm

Post by Chrille Svensson »

Fan vad det skrivs här. Nu när ja är sjukskruven så hinner jag med å läsa, inte annars.

Förbättringar som jag gärna ser i serien.
Jag vill ha mer dagar att köra rallyt på. Som det är nu så är det bara 2 dagar vilket kommer resultera i att jag kommer säkert missa hälften av tävlingarna på grund av att jag inte kommer hinna köra och där är det säkert mer som håller med mig. Tyckte det var bra när Erik körde tors-tis tror jag det va. Då var det inga problem för mig att hinna med. När man ska åka land och rike runt och åka "redigt" rally så kan det bli svårt.

Redused hade jag helst sett under hela serien men är det så här det är bestämt så får jag rätta mig.

Jag skulle hellre se att det kommer upp en flik på sidan med "nyheter" där en annan som inte är så ofta inne på denna sida kan läsa om det senaste. Nu läste jag om detta med fabriksteam och kval och det är ju lite sent nu. Så allt som rör alla när det gäller serien står där så får man diskutera det i forumet sen.

Sen en fråga. Det skrivs massa här på forumet om att göra saker fram och tillbaka. Jag körde förra året i Grupp N. Vad måste jag göra för att ha kvar samma bil och köra detta året med? Vill ha reda på allt som jag måste göra för att kunna vara med och leka (Anmälan, ladda upp skin och liknande). Berätta hur jag ska gå till väga.

Är lite tankar jag har nu. Annars ser jag fram imot Björn som lekledare och detta är inget för att klaga på någon/något utan mer lite funderingar som jag har som kan göra serien bättre/lättare för en som inte har möjlighet att lägga ner all tid som igentligen skulle behövas utan bara vill vara med och leka lite.
Bättre med en avåkning än att bli ifrån åkt!
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag ska börja med svar, så som jag ser det då grunderna till gällande reglemente är det reglemente jag snickrade ihop.

Nu är det två dagar som tävlingarna ska gå på. Precis som med annat i livet handlar det om prioriteringar. Jag kommer att prioritera serietävlingarna så ofta jag kan. Men visst kan det hända att jag missar. Men sånt är livet. Skulle vi ha tävlingarna öppen 30 dagar kanske ännu fler skulle kunna köra. Men att göra det mer kompakt är något som många gillar. det är jag övertygad om. Just Söndag-Måndag är dessutom valt med tanke på att om man är borta över en helg kommer man oftast hem senast söndag kväll och kan därmed fila lite då och sedan köra på måndagkvällen.

Angående fabriksteam och kvalen dit har det stått på regelsidan ända sedan de nya reglerna kom upp. Lite justeringar, men att det skulle bli ett kval stod klart tidigt.

Att det inte finns en sektion med nyheter är snarast för att det bara skapar mer arbete när allt redan finns att läsa. Reglerna är det som gäller. Läs igenom. Har man inte förstått läs en gång till. Och vill man hålla sig uppdaterad om vad som händer är det bäst att kolla in nu och då.

Angående anmälan så står följande i reglerna:
"Anmälan till serien är obligatorisk och görs i profilen i forumet. Se detta exempel. Där väljer man även den bil man önskar köra i rullningslisten. Anmälan kan ske när som helst under året, men skall ske innan man startar sitt första rally. Det är obligatoriskt att ange en giltig e-postadress i forumet. Den kommer eventuellt att användas för officiella meddelanden men lämnas inte ut för andra syften. Vid anmälan tilldelas man ett fast startnummer som kommer att gälla under hela året. Bil kan bytas fritt under säsongen."

Nu kommer en kommentar som inte nödvändigtvis gäller dig Chrille personligen, utan rätt många som hänger här. Leta information här på sidan. Det finns massor av instruktioner och instruktionsfilmer. Dessutom finns en bra sökfunktion här på forumet.

Alltså: Sök information snarare än att vi ska behöva trycka på er information. Eller tycker ni att jag har fel?
Chrille Svensson
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 02 6:22 pm

Post by Chrille Svensson »

Hej Erik.

Tack för ett bra svar!

Jag trodde att tävlingarna gick lördag-söndag därför jag såg problem. Borde säkert kollat allmenackan innan jag skrev men tog det för givet. Men söndag-måndag funkar mycket bättre :D

Jag förstår att det blir mer jobb med en nyhetssida men så som Björn har löst det nu tycer jag är riktigt bra! *tummen upp*
Anledningen till att jag ville ha att ibland skrivs det 15-20 inlägg om dagen och hinner man inte läs på en eller 2 veckor så är det mycket att gå igenom. Var därför jag ville komma med ett förslag. Var ju inget illa menat från min sida ville bara ge tips för att få det bättre. Är bara det när det är enkelt att få information så tror jag att folk tycker det är mer positivt än att behöva leta.

Anmälan är gjord nu tror jag. När man bara tittar in i forumet och läser så blev jag bara lite fundersam men skulle självklart kollat mer bland reglerna.

Mvh Chrille
Bättre med en avåkning än att bli ifrån åkt!
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Chrille Svensson wrote:Hej Erik.

Tack för ett bra svar!

Jag trodde att tävlingarna gick lördag-söndag därför jag såg problem. Borde säkert kollat allmenackan innan jag skrev men tog det för givet. Men söndag-måndag funkar mycket bättre :D

Jag förstår att det blir mer jobb med en nyhetssida men så som Björn har löst det nu tycer jag är riktigt bra! *tummen upp*
Anledningen till att jag ville ha att ibland skrivs det 15-20 inlägg om dagen och hinner man inte läs på en eller 2 veckor så är det mycket att gå igenom. Var därför jag ville komma med ett förslag. Var ju inget illa menat från min sida ville bara ge tips för att få det bättre. Är bara det när det är enkelt att få information så tror jag att folk tycker det är mer positivt än att behöva leta.

Anmälan är gjord nu tror jag. När man bara tittar in i forumet och läser så blev jag bara lite fundersam men skulle självklart kollat mer bland reglerna.

Mvh Chrille
Alla åsikter är välkommna, gör dock inget om man kollar regler och dyligt först men det är inte lätt i alla läge, jag vet.

Sen får jag bara säga att den trevliga nyhetssidan är det faktiskt Erik som är pappa till och inte jag
//Björn
Chrille Svensson
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 02 6:22 pm

Post by Chrille Svensson »

Björn Lövdahl wrote:
Chrille Svensson wrote:Hej Erik.

Tack för ett bra svar!

Jag trodde att tävlingarna gick lördag-söndag därför jag såg problem. Borde säkert kollat allmenackan innan jag skrev men tog det för givet. Men söndag-måndag funkar mycket bättre :D

Jag förstår att det blir mer jobb med en nyhetssida men så som Björn har löst det nu tycer jag är riktigt bra! *tummen upp*
Anledningen till att jag ville ha att ibland skrivs det 15-20 inlägg om dagen och hinner man inte läs på en eller 2 veckor så är det mycket att gå igenom. Var därför jag ville komma med ett förslag. Var ju inget illa menat från min sida ville bara ge tips för att få det bättre. Är bara det när det är enkelt att få information så tror jag att folk tycker det är mer positivt än att behöva leta.

Anmälan är gjord nu tror jag. När man bara tittar in i forumet och läser så blev jag bara lite fundersam men skulle självklart kollat mer bland reglerna.

Mvh Chrille
Alla åsikter är välkommna, gör dock inget om man kollar regler och dyligt först men det är inte lätt i alla läge, jag vet.

Sen får jag bara säga att den trevliga nyhetssidan är det faktiskt Erik som är pappa till och inte jag

Jaha, okej. Trodde inte han hade så stort finger med i spelet.
Men är väl svårt när man har "fött" upp någon :D

Så jag får säga att det är bra det du har gjort Erik istället :D
Är mycket lättare att hänga med vad som händer nu.

Mvh Chrille
Bättre med en avåkning än att bli ifrån åkt!
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Jag har ett förslag och önskan. Jag tycker att dom tre wrc tävlingarna förutom svenska ska bytas. Dels finns det ju en vm serie med dessa tävlingar. Blir rörigt med samma rally i flera serier. Jag tycker sm ska hållas i sverige. Det finns ju massor av svenska tävlingar. :) jag ska köra båda serierna så det vore bra om det var olika tävlingar. Eller har jag helt fel?
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Tommy Hamreus wrote:Jag har ett förslag och önskan. Jag tycker att dom tre wrc tävlingarna förutom svenska ska bytas. Dels finns det ju en vm serie med dessa tävlingar. Blir rörigt med samma rally i flera serier. Jag tycker sm ska hållas i sverige. Det finns ju massor av svenska tävlingar. :) jag ska köra båda serierna så det vore bra om det var olika tävlingar. Eller har jag helt fel?
Håller med :D
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Hasse Onkamo wrote:
Tommy Hamreus wrote:Jag har ett förslag och önskan. Jag tycker att dom tre wrc tävlingarna förutom svenska ska bytas. Dels finns det ju en vm serie med dessa tävlingar. Blir rörigt med samma rally i flera serier. Jag tycker sm ska hållas i sverige. Det finns ju massor av svenska tävlingar. :) jag ska köra båda serierna så det vore bra om det var olika tävlingar. Eller har jag helt fel?
Håller med :D
Håller också me :D
//Mackan
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

håller med föregående talare
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Kommer det upp nån "inbjudan" till CMM innan helgen? :)
//Mackan
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

SSR 1/6-2/6 ? :)
Post Reply