Vänsterbromsa?

Saker som har med spelet att göra men som inte passar in i ovanstående
Post Reply
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Vänsterbromsa?

Post by Håkan Björkman »

Hur många är det som vänsterbromsar igentligen?
Jag har aldrig gjort det varelse på riktigt eller i den virtuella världen, förutom när jag försökte drifta med en RUF yellow bird på GT4 men de är en annan sak..
För och nack-delar?
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Bara fördelar enligt mig :)
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Definitivt bara fördelar som sagt!! Ska man flytta gasfoten hela tiden tappar man moment i motorn = varje släpp på gasen för o bromsa istället för o gasa o bromsa samtidigt tappar du tid på:)
Släpp aldrig gasen!
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Post by Håkan Björkman »

Niklas Lundkvist wrote:Definitivt bara fördelar som sagt!! Ska man flytta gasfoten hela tiden tappar man moment i motorn = varje släpp på gasen för o bromsa istället för o gasa o bromsa samtidigt tappar du tid på:)
På rbr sitter jag alltid med vänsterfoten på bromsen men jag bromsar inte samtidigt som jag gasar, släpper gärna gasen istället för att för att få in bilen i kurvorna.
Men på riktigt gör jag inte så men de får man träna in sen tror jag.
Det jag menade med vänsterbromsa var att man bromsar samtidigt som man gasar i kurvorna, lite oklart kanske..
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Grejjen med vänsterbroms, såsom jag har fattat det är: Du får lättare upp bilen på sladd (du kan få in bilen i kurva lättare), du behåller motorn på lite högre varvtal än att släppa gasen och i RBR så bir det ju tvärnit när d "bara bromsar". Så vänsterbroms is the shit!
//Jaeger
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Jag vänster bromsar nästan aldrig. Ibland om jag vill sänka farten lite bara. Men jag släpper gasen hellre och struntar i bromsen och gasar när det greppar ;)
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Vänster bromsar mycket. Vänster foten är nästan fast klistrad på broms pedalen :shock:
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:Vänster bromsar mycket. Vänster foten är nästan fast klistrad på broms pedalen :shock:
Hasse// Har du kvar gasen i botten när du vänsterbromsar eller släpper du lite :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Det är lite beroende på vilka tillfällen, fart & kurva spelar stor roll. Men det är riktigt effektivt när du åker S1600 tex, då kan du ha full gas, styr in i kurvan så kommer bakänden fint om du har rätt bromsbalans.

När jag åker WRC så använder jag det framförallt i när jag absolut inte vill låsa hjulen, så när det är halt kan det vara en fördel då du kan hålla hjulen rullandes samtidigt som du bromsar max. Sen använder jag det i kurvor för att styra upp bilen och hålla den kvar på vägen genom att inte få sådant hjulspin så bakänden kommer förmycket eller att man sladdar av vägen.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:
Hasse Onkamo wrote:Vänster bromsar mycket. Vänster foten är nästan fast klistrad på broms pedalen :shock:
Hasse// Har du kvar gasen i botten när du vänsterbromsar eller släpper du lite :?:
Det är olika.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag släpper nästan alltid upp gasen när jag bromsar...
tycker det känns helt fel att hålla kvar gasen.

dessutom kör jag så illa om jag inte släpper gasen :D
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Som hasse säger så är det olika. Nästan olika hela tiden, det enda som är lika är att det blir mycket vänsterbroms.
Post Reply