Kvalen till 20-21/1

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Glöm ovan.....hehe
Så klart man skulle köra 2 gånger,
eftersom man la ihop tiderna från de båda, var det inte så..... :oops:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nä, bästa tiden räknas.
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Sorry, Erik.
Han inte se ditt inlägg.
Ok, alles klar... :wink:
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Hej Allihopa!
Nyss hemkommen från en smålandsresa så ska jag ta o reda ut kvalen åt er.
Ni kör denna omgång (idag och imorgon) ett kval med er förstahandsval och en med ert andrahandskval, sen kör vi en likadan omgång nästa helg.
Varav den bästa tiden per team räknas, tex kör ni dagens Subarukval snabbare än vad ni gör nästa helg så räknas dagens, ni kan även ha tex Ford som andrahandsval och kör bättre nästa helg och då räknas den tiden åt Ford. Alltså efter nästa omgång ska ni ha 2 totaltider som ger er chansen att få fabriksplats

Nån som hängde med på min lite lustiga förklaring?
//Björn
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

så eftersom jag bröt båda mina kval kan jag ej köra nästa det borde ju vara dem som kört första som får köra andra oavsett om jag kom imål eller ej så jag får en ny chans
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Robin Nilsson wrote:så eftersom jag bröt båda mina kval kan jag ej köra nästa det borde ju vara dem som kört första som får köra andra oavsett om jag kom imål eller ej så jag får en ny chans
Alltså fabriksplatsen tilldelas om någon fullföljt kvalet men även om du brutit ett så får du kör nästa omgång ändå
//Björn
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

ok tack för det jaja trodde det var snabbaste som hade räknats hade vart bra att veta det från början då hade jag nämligen bara åkt imål idag
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Robin Nilsson wrote:ok tack för det jaja trodde det var snabbaste som hade räknats hade vart bra att veta det från början då hade jag nämligen bara åkt imål idag
Hur menar du?
//Björn
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

ja tycker iaf att snabbaste tiden ska räknas inte om man kört båda kvalen
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Robin Nilsson wrote:ja tycker iaf att snabbaste tiden ska räknas inte om man kört båda kvalen



Det är det snabbaste kvalet som räknas. Låt säga att du kört ett snabbt kval idag (gått i mål)...då behöver du inte köra nästa helg om du är nöjd med tiden. Fullföljer du ett kval så räknas det..fullföljer du båda dina chanser så räknas det snabbaste av dem. Du har nog missförstått för det är inte kört bara för att du inte kom i mål idag. Du har nästa helg på dig också.

// Mange
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

ok ja trodde man var tvungen att ha två tider ledsen björn i så fall
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Robin Nilsson wrote:ok ja trodde man var tvungen att ha två tider ledsen björn i så fall
Nope! Du måste bara fullfölja ett helt rally :)

// Mange
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Magnus Petersson wrote:
Robin Nilsson wrote:ok ja trodde man var tvungen att ha två tider ledsen björn i så fall
Nope! Du måste bara fullfölja ett helt rally :)

// Mange
Va skönt o höra. Då lägger vi i överväxeln. Nu fick man köra safety med förra årets N12 setuper. Funkade någorlunda bra, men långt ifrån optimalt.
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Hasse Onkamo wrote: Va skönt o höra. Då lägger vi i överväxeln. Nu fick man köra safety med förra årets N12 setuper. Funkade någorlunda bra, men långt ifrån optimalt.
Hehe ja, jag måste snickra ihop en grus-setup som funkar till Xsaran..den jag använde idag var inte bra alls.

// Mange
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Hasse Onkamo wrote:
Magnus Petersson wrote:
Robin Nilsson wrote:ok ja trodde man var tvungen att ha två tider ledsen björn i så fall
Nope! Du måste bara fullfölja ett helt rally :)

// Mange
Va skönt o höra. Då lägger vi i överväxeln. Nu fick man köra safety med förra årets N12 setuper. Funkade någorlunda bra, men långt ifrån optimalt.
Men det var skönt och slå Hasse på ett par av SS:en för SUbaru Sverige kvalet....hehe.... :wink:
Dock så kom jag imål mycket efter med en rullning osv.
Vet att jag inte har en chans mot Hasse, även om han kör SAFE.

Dock så tycker jag att det inte vart det snyggaste upplägget på rallyn.
En asfalt och sedan en grus SS, utan service emellan.
Jag är så inkörd att man inte kan byta däck och setup mellan SS:n från serien,
så detta förstörde mitt Focus kval (körde Ford kvalet först).
Trodde att man inte kunde byta efter asfalt SS, vilket jag svor över ett tag,
innan jag gjorde en kompromiss, vilket som ni vet inte blir bra i RBR i alla fall.
Detta fall tänkte jag att det är bättre med grus setup på asfalt än tvärtom,
men bilen är ju okörbar så.
Verkligt, NOT !!!!!!!!!!!!!! :( :( :(
Hade en bra rythm med mina mått mätt, ville komma imål också. 8)
Post Reply