Help me install volvo 242le

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
Göran Axelsson
Posts: 15
Joined: 2007 Nov 24 2:47 pm

Help me install volvo 242le

Post by Göran Axelsson »

Utdrag ur Läs Migfilen
Innan du gör steg 3 måste du då först byta namn på mappen
"s_i2003" som finns i mappen "Physics" i det här paketet

Har öppnat filen "Physics RBZ 248 kB" som ligger i richard burns mappen med winrar.(För nån annan mapp med filnamnet physics hittar jag inte.Där i finns bilnamn bl.a "s_i2003",men där kan jag inte byta namn på den, vet ej hur jag byter namn på mappen när den ploppat upp i winrarfönstret.Om jag av nån anledning gör fel.
Namnbytet skall väl dock vara"volvo242le"
Please help me.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ladda hem Volvon från vår downloadsida.

Kolla sedan på filmen Installera bil.
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Men om du inte vill ersätta Impreza 03an (eller någon annan bil du har där) så kan du göra såhär:

Tex om du vill ersätta MG ZR

Öpnna fysik filen med winrar som du redan gjort, ta bort mappen mg_zr, döp sedan får du döpa om volvo fysik filen till mg_zr, defualt heter den si2003. Sedan väljer du öppna i winzip och går till platsen där du har den nya volvo fysiken, du markerer mappen och väljer add, sen ligger den där som den ska och fysik biten är klar. Sedan får du gå till cars mappen i rbr och öppna cars.ini, där kopierar de över bil nr 2 med detta:

[Car02]
FileName = "Cars\Volvo242LE\Volvo242LE.sgc"
IniFile = "Cars\Volvo242LE\Volvo242LE.ini"
ShaderFile = "Cars\Volvo242LE\Volvo242LE_shaders.ini"
ShaderSettings = "Cars\Volvo242LE\Volvo242LE_shader_settings"
TexturePath = "Cars\Volvo242LE\Textures\"

profit.

Och du kan ersätta vilken bil du vill, ändra bara nummret i cars.ini och namnet på fysikmappen i physics.rbz, på detta sättet kan du ha flera bilar instalerade samtidigt vilket man inte kan om man instalerar på det sättet det är uppbyggt här på download sidan...
Post Reply