Problem med plugin

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

det ska uppdatera sej självt. Läs här :

http://www.rallysimfans.hu/rbr/

filen finns här :

http://www.rbrserien.se/forum/viewtopic.php?t=1422
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

har problem med det pluginet som gör att man kan köra gruset sträckan. Jag instalerade efter vad som erik hade skrivit men när jag startar spelet finns bara ett test plugin hur gör jag för att få det fungera ? :O ;/ hade varit kul att få köra den lilla gam sträckan har kört den fast hos grannen. Tack i förhand
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Rasmus Harrström wrote:har problem med det pluginet som gör att man kan köra gruset sträckan. Jag instalerade efter vad som erik hade skrivit men när jag startar spelet finns bara ett test plugin hur gör jag för att få det fungera ? :O ;/ hade varit kul att få köra den lilla gam sträckan har kört den fast hos grannen. Tack i förhand
Gö det enkla och ropa på grannen så går han över till dej och hjälper dej :idea: :wink:
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

hahaha var det ett skämt lr ? det e alltid jag som ställer in alla grejer i rbr åt honom typ :P så vet ej vad jag ska göra för jag fixade på min brors data med och det fungerade då med :/ men så tog jag exakt de grejerna och la in i min data men det fungerade inte
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

PROBLEMET LÖST :D jao det e bra att man läser XD det stod att den inte kunde hitta d3dx9_30 och den hette d3dx9_35 innan så då var det bara byta namn på den så funkade det :D:D:D:D:D:D
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.....

Post by Kenneth Nyström »

nån som hittat nån lösning på detta *censur* plugin då det kraschar vid laddning av sträckan (sipirikakim2) med regn naturligtvis.... hade glömt bort det strular....

har testat starta om 4 ggr...startat om datorn väntat flera minuter.... ändå kraschar spelet då dan laddat typ 4 rutor av stapeln...


nu kommer erik ta mig örat för mitt språk... men är lite less just nu!
Last edited by Kenneth Nyström on 2009 Feb 15 7:33 pm, edited 1 time in total.
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: .....

Post by Erik Persson »

Kenneth Nyström wrote:nån som hittat nån lösning på detta k*ksugar plugin då det kraschar vid laddning av sträckan (sipirikakim2) med regn naturligtvis.... hade glömt bort det strular....

har testat starta om 4 ggr...startat om datorn väntat flera minuter.... ändå kraschar spelet då dan laddat typ 4 rutor av stapeln...


nu kommer erik ta mig örat för mitt språk... men är lite less just nu!
*drar i örat*

Allvarligt så kan du testa att återinstallera reversed-sträckorna. För mig verkar det vara lite si och så med att det alltid fungerar med dessa filer fastän man inte tycker sig ha ändrat något.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.....

Post by Kenneth Nyström »

ska testa med det, har alltid haft bekymmer med detta...det brukar funka om man väntar en stund innan man startar sträckan....men inte nu?

ganska lustigt att det är så olika...borde ju bli samma hela tiden....


men men ska se om det löser nått
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: .....

Post by Erik Persson »

Kenneth Nyström wrote:ska testa med det, har alltid haft bekymmer med detta...det brukar funka om man väntar en stund innan man startar sträckan....men inte nu?

ganska lustigt att det är så olika...borde ju bli samma hela tiden....


men men ska se om det löser nått
Precis så upplever jag det med dessa sträckor. Att de "brukar" fungera.

Men efter ominstallation brukar det lösa sig för mig.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

en snabb fråga till alla som har problem med att ni blir utkastade från pluginet ibland....

vilken genväg startar ni RBR med?

kör ni "RichardBurnsRally_NoSSE.exe"
eller "RichardBurnsRally_SSE.exe"

jag föreslår alla med problem att testa den senare (RichardBurnsRally_SSE.exe) om ni inte gör det.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:en snabb fråga till alla som har problem med att ni blir utkastade från pluginet ibland....

vilken genväg startar ni RBR med?

kör ni "RichardBurnsRally_NoSSE.exe"
eller "RichardBurnsRally_SSE.exe"

jag föreslår alla med problem att testa den senare (RichardBurnsRally_SSE.exe) om ni inte gör det.
Den här kör jag med. Hittills inga problem.
\Richard Burns Rally\RBR Startup.exe
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Andreas Karlsson wrote:en snabb fråga till alla som har problem med att ni blir utkastade från pluginet ibland....

vilken genväg startar ni RBR med?

kör ni "RichardBurnsRally_NoSSE.exe"
eller "RichardBurnsRally_SSE.exe"

jag föreslår alla med problem att testa den senare (RichardBurnsRally_SSE.exe) om ni inte gör det.
redan? det förslog jag typ igår *S* *ironi*
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Jonas Molin
Posts: 42
Joined: 2007 Nov 18 5:10 pm

Post by Jonas Molin »

Jag har testat båda två och det funkar inte.. Så återkommer i nästa tävling :D
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Jonas Molin wrote:Jag har testat båda två och det funkar inte.. Så återkommer i nästa tävling :D

testat att klicka igång rallyt jonas...men innan du startar SS4 så vänta typ 2-3 min...
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Ett litet skumt fel. Igår körde jag Asfaltstestet som Tommie lagt upp. På SS4 kom jag i mål, men efter det fick jag Connection Timeout. Kollar man replay så får jag tid, men om man kollar plugin-sidan så står det "crashed on SS4". Nån som har nån förklaring på det hela ?
Post Reply