2009:2 Nästa säsong
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
-
- Posts: 104
- Joined: 2007 Jan 02 12:45 am
Jag tycker det har funkat bra den här säsongen. Men det är väl några bilar som gör att det blir enbilsklasser i wrc1 och 2 och det är lite tråkigt. Sen har jag en åsikt om tjeckiska sträckorna, de är så förbaskat tråkiga att köra. Jag tror inte man skulle tappa mycket tid om man körde med en John Deere.
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
Instämmer till 500%Peter Sandberg wrote:Jag tycker det har funkat bra den här säsongen. Men det är väl några bilar som gör att det blir enbilsklasser i wrc1 och 2 och det är lite tråkigt. Sen har jag en åsikt om tjeckiska sträckorna, de är så förbaskat tråkiga att köra. Jag tror inte man skulle tappa mycket tid om man körde med en John Deere.
- Chris Nyström
- Posts: 339
- Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm
Peter Sandberg wrote:Jag tycker det har funkat bra den här säsongen. Men det är väl några bilar som gör att det blir enbilsklasser i wrc1 och 2 och det är lite tråkigt. Sen har jag en åsikt om tjeckiska sträckorna, de är så förbaskat tråkiga att köra. Jag tror inte man skulle tappa mycket tid om man körde med en John Deere.
det innebär nog bara att ni läre träna dessa sträckor lite mera....
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"
citat av: Per Eklund
www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
citat av: Per Eklund
www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
Dom är så tråkiga så man vill inte ens träna på dom,Chris Nyström wrote:Peter Sandberg wrote:Jag tycker det har funkat bra den här säsongen. Men det är väl några bilar som gör att det blir enbilsklasser i wrc1 och 2 och det är lite tråkigt. Sen har jag en åsikt om tjeckiska sträckorna, de är så förbaskat tråkiga att köra. Jag tror inte man skulle tappa mycket tid om man körde med en John Deere.
det innebär nog bara att ni läre träna dessa sträckor lite mera....
- Vegard Bjorhovden
- Posts: 102
- Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm
And thus the grain was seperated from the chaffUlf Carlsson wrote:Dom är så tråkiga så man vill inte ens träna på dom,Chris Nyström wrote:Peter Sandberg wrote:Jag tycker det har funkat bra den här säsongen. Men det är väl några bilar som gör att det blir enbilsklasser i wrc1 och 2 och det är lite tråkigt. Sen har jag en åsikt om tjeckiska sträckorna, de är så förbaskat tråkiga att köra. Jag tror inte man skulle tappa mycket tid om man körde med en John Deere.
det innebär nog bara att ni läre träna dessa sträckor lite mera....
Ikke ta bort de tjekkiske strekkene, en av de få etappene en stakkars nordmann kan kjøre like fort.. Dere er tydeligvis ikke vandt til dårlige veier i sverige!
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
-
- Posts: 267
- Joined: 2009 Feb 18 11:48 am
Finns inget att klaga på gällande denna säsongen förutom att jag inte tycker att man ska blanda grus och asfalt sträckor på ett och samma rally. Det är lite svårt att ställa om sig så där direkt från grus till asfalt. Annars tycker jag att allt har fungerat bra denna säsongen. Tänkte även fråga om det är någon som vet när säsong 2 drar igång ?
-
- Posts: 624
- Joined: 2008 Nov 08 3:36 am
- Fredrik Wengberg
- Posts: 684
- Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm
Tycker inte ni skall ändra på nåt, har varit bra som det är, sen så tycker jag att det skulle vara tråkigt om c4:an och Focus 06:an inte var tillåtna längre, kan iofs hålla med Andreas om att det kanske är lite tråkigt med i stort sett bara 2 st bilar i wrc1 men det är ju likadant "nästan" i wrc irl.
Sen angående blandnig av grus och asfalt samma rally så är det inga problem för mig, har lika mycket problem på båda ändå hehe .
Tack för ordet.
Sen angående blandnig av grus och asfalt samma rally så är det inga problem för mig, har lika mycket problem på båda ändå hehe .
Tack för ordet.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
-
- Posts: 835
- Joined: 2007 Dec 29 1:08 am
Jeg har hatt en skikkelig rens på min maskin og fjernet ting jeg ikke trenger etc selv, så nå lagger ikke PTD like ille hos meg som den gjorde
På det med både asfalt og grus i samme rallyet synes jeg det er en morsom kombinasjon. Det gjelder å omstille seg raskt for å ikke tape for mye tid på disse strekkene. For mitt vedkommende innebærer det at jeg får en mulighet til å hente inn noe av tiden jeg har tapt/kommer til å tape på grusen, ettersom asfalten er "mitt" underlag. Som en idè der synes jeg forslaget om å kjøre asfalt med grusdekk innimellom grusstrekkene høres ut som et spennende konsept.
Men som sagt tidligere - her er det like mange syn på saken som det er førere i serien
På det med både asfalt og grus i samme rallyet synes jeg det er en morsom kombinasjon. Det gjelder å omstille seg raskt for å ikke tape for mye tid på disse strekkene. For mitt vedkommende innebærer det at jeg får en mulighet til å hente inn noe av tiden jeg har tapt/kommer til å tape på grusen, ettersom asfalten er "mitt" underlag. Som en idè der synes jeg forslaget om å kjøre asfalt med grusdekk innimellom grusstrekkene høres ut som et spennende konsept.
Men som sagt tidligere - her er det like mange syn på saken som det er førere i serien
"I love it when a plan comes together"
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
-
- Posts: 22
- Joined: 2008 Oct 11 5:53 pm
-
- Posts: 367
- Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm