2009:2 Nästa säsong

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Jag tycker det har funkat bra den här säsongen. Men det är väl några bilar som gör att det blir enbilsklasser i wrc1 och 2 och det är lite tråkigt. Sen har jag en åsikt om tjeckiska sträckorna, de är så förbaskat tråkiga att köra. Jag tror inte man skulle tappa mycket tid om man körde med en John Deere. :)
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Peter Sandberg wrote:Jag tycker det har funkat bra den här säsongen. Men det är väl några bilar som gör att det blir enbilsklasser i wrc1 och 2 och det är lite tråkigt. Sen har jag en åsikt om tjeckiska sträckorna, de är så förbaskat tråkiga att köra. Jag tror inte man skulle tappa mycket tid om man körde med en John Deere. :)
Instämmer till 500%
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Peter Sandberg wrote:Jag tycker det har funkat bra den här säsongen. Men det är väl några bilar som gör att det blir enbilsklasser i wrc1 och 2 och det är lite tråkigt. Sen har jag en åsikt om tjeckiska sträckorna, de är så förbaskat tråkiga att köra. Jag tror inte man skulle tappa mycket tid om man körde med en John Deere. :)

det innebär nog bara att ni läre träna dessa sträckor lite mera....
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Chris Nyström wrote:
Peter Sandberg wrote:Jag tycker det har funkat bra den här säsongen. Men det är väl några bilar som gör att det blir enbilsklasser i wrc1 och 2 och det är lite tråkigt. Sen har jag en åsikt om tjeckiska sträckorna, de är så förbaskat tråkiga att köra. Jag tror inte man skulle tappa mycket tid om man körde med en John Deere. :)

det innebär nog bara att ni läre träna dessa sträckor lite mera....
Dom är så tråkiga så man vill inte ens träna på dom, :wink: :wink: :wink: :D :D :D
User avatar
Vegard Bjorhovden
Posts: 102
Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm

Post by Vegard Bjorhovden »

Ulf Carlsson wrote:
Chris Nyström wrote:
Peter Sandberg wrote:Jag tycker det har funkat bra den här säsongen. Men det är väl några bilar som gör att det blir enbilsklasser i wrc1 och 2 och det är lite tråkigt. Sen har jag en åsikt om tjeckiska sträckorna, de är så förbaskat tråkiga att köra. Jag tror inte man skulle tappa mycket tid om man körde med en John Deere. :)

det innebär nog bara att ni läre träna dessa sträckor lite mera....
Dom är så tråkiga så man vill inte ens träna på dom, :wink: :wink: :wink: :D :D :D
And thus the grain was seperated from the chaff

Ikke ta bort de tjekkiske strekkene, en av de få etappene en stakkars nordmann kan kjøre like fort.. Dere er tydeligvis ikke vandt til dårlige veier i sverige!
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Tycker faktiskt det går hyffsat bra på tjeck-sträckorna....
Image
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Simon Ek wrote:Tycker faktiskt det går hyffsat bra på tjeck-sträckorna....
Ja gillar dom också. Svåra men de är bara kul. Lite mer jobb o få till en bra setup bara. Sen är de bara o gasa :!:
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Finns inget att klaga på gällande denna säsongen förutom att jag inte tycker att man ska blanda grus och asfalt sträckor på ett och samma rally. Det är lite svårt att ställa om sig så där direkt från grus till asfalt. Annars tycker jag att allt har fungerat bra denna säsongen. Tänkte även fråga om det är någon som vet när säsong 2 drar igång ?
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Jag gillar tjecksträckorna, det gäller bara att hitta inställningarna, PTD likaså. Asfalt och grus i samma rally = inga problem.
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Tycker inte ni skall ändra på nåt, har varit bra som det är, sen så tycker jag att det skulle vara tråkigt om c4:an och Focus 06:an inte var tillåtna längre, kan iofs hålla med Andreas om att det kanske är lite tråkigt med i stort sett bara 2 st bilar i wrc1 men det är ju likadant "nästan" i wrc irl.

Sen angående blandnig av grus och asfalt samma rally så är det inga problem för mig, har lika mycket problem på båda ändå hehe :-).

Tack för ordet.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Jeg har hatt en skikkelig rens på min maskin og fjernet ting jeg ikke trenger etc selv, så nå lagger ikke PTD like ille hos meg som den gjorde :)

På det med både asfalt og grus i samme rallyet synes jeg det er en morsom kombinasjon. Det gjelder å omstille seg raskt for å ikke tape for mye tid på disse strekkene. For mitt vedkommende innebærer det at jeg får en mulighet til å hente inn noe av tiden jeg har tapt/kommer til å tape på grusen, ettersom asfalten er "mitt" underlag. Som en idè der synes jeg forslaget om å kjøre asfalt med grusdekk innimellom grusstrekkene høres ut som et spennende konsept.

Men som sagt tidligere - her er det like mange syn på saken som det er førere i serien :wink:
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Det har funkat bra. Hoppas PWRC klassen blir kvar
:!:
Benjamin A. Ward
Posts: 22
Joined: 2008 Oct 11 5:53 pm

Post by Benjamin A. Ward »

Er det noen som vet når neste sesong går av stabelen?
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Lär nog dröja ett tag...
Image
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Jeg synes vi skal ha klassene: WRC 1,WRC 2, N4 og S2000, S1600 og A7, N3 og A5 og en Grp H klasse!!!

Nå burde vel de som bestemmer dette ta en avgjørelse på hvilke klasser og sånn som blir kjørt neste sesong, ellers synes jeg det har helt toppers, men flere vinter løp vil jeg gjerne ha :D
Post Reply