Svenska Rallyt 2008

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag och Robert skickar en hälsning från Värmland. Vi träffades på ss6 idag och då hade jag sett ss3.

Vägarna blir ju bruna av gruset som kommer fram, och det beror på det varma vädret. Men det ser betydligt vintrigare ut i norra delarna av banan än det som sändes från Karlstad.

Ska försöka läsa in en stämningsbild om en stund.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Stämningsbild från SS3. Bilden tagen innan fältet kört sträckan. Kom fram en hel del grus efter två passager av hela fältet.
Attachments
SS3.jpg
SS3 precis där Mads Östberg snurrade.
(309.71 KiB) Downloaded 510 times
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

va oxå ute på ss3/6, stod precis framme vid repet nedanför dig Erik, synd att ja inte såg dig. Till andra varvet gick vi mot målet till krönet där "Rådis" flög nått så fruktansvärt för 6-7 år sen(va me på bild i IB om ja inte minns fel). Har aldrig vart där förut, men ja kommer definitift åka dit igen, fy fan vilket fränt ställe, höll på å skita i byxorna när Hirvonen kom å sen kom H. Solberg ännu värre. Rekommenderas varmt ligger ungefär mitt emellan vägbytet till publikplats 3 och mål, är en bit å gå men de e de värt.
Attachments
P2080080....JPG
Henning fullt på högsta växeln å landar me bakhjulet i snödrivan=))
(64.63 KiB) Downloaded 485 times
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

Fruktansvärt tråkigt att sm bilarna ej får köra överhuvudtaget
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Kolla vilken fjädringsväg de har :shock: Det äär inte klokt fy fan va häftgt.
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Tidig kväll och klockan ställd på 04:30.

Vargåsen idag var bra och jag törs utlova några filmsnuttar när jag kommit hem.

Dåligt före (=grus) på andra varvet och jag förstår arrangörerna som inte lät 110 SM-åkare köra efter VM-bilarna. Vägarna håller inte och jag tror att vi får en diskussion om Svenska Rallyt och vädret även i år.

I morgon blir det Lesjöfors med största sannolikhet. Efter det åker Robert hemöver åt sitt håll och vi åker noorut till snön som saknas här nere.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

kan det vara läge att fundera på att flytta rallyt längre norrut?
kanske till dina hemtrakter Erik, Östersund har väl fint med snö nu?
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Så var man hemma igen efter att ha varit på Svenska Rallyt torsdag-lördag.

Här kommer lite bilder jag tagit :)
Attachments
Loeb - Bjälverud (Soptunna).jpg
Loeb på Soptunna första svängen.
(180.13 KiB) Downloaded 392 times
PG - Bjälverud (Soptunna).jpg
PG Andersson på Soptunna
(181.81 KiB) Downloaded 367 times
Subarus serviceplats.jpg
Subarus serviceplats på torsdag eftermiddag.
(307.26 KiB) Downloaded 377 times
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Några bilder till..
Attachments
Gardemeister - Vargåsen.jpg
Gardemeister på Vargåsen 1
(192.22 KiB) Downloaded 376 times
Galli - Karlstad SSS (Fredag).jpg
Galli på Karlstad SSS 2
(213.17 KiB) Downloaded 378 times
Aava - Stensjön.jpg
Urmo Aava på Stensjön
(218.6 KiB) Downloaded 376 times
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Snygga bilder, andra måste stanna hemma och jobba, jobbade bland annat imorse
//Björn
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Ja vad ska man säga om detta :? Ja nästan allt blev fiasko med denna resa.Åker tidigt på Fredagen får besked att PG brutit, jaha då skönk genast lite av glädjen, sen rullade Loeb... På kvällen dags för racing jaha inga SM bilar skit tycker vi. Fast man förstår varför ,djupa spår i banan väldigt synd men hyffsade attacker på Wrc bilarna. Sen ut på Lördagen Hagfors sträckan
SS10/13 parkerar ca 5 km från sträckan , mina polare håller på att mörda mig ( sa att det var ca 2 km att gå) Så kommer vi äntligen fram JAHA igen SM tävlingen inställd :( Skit också blir skit deppig igen . Blir gladare sen när Wrc bilarna kommer :D Henning hade bäst attack vid Ullfall vid första omgången Östberg bäst attack i andra omgången.
Sen tycker jag att FYLLAN på sträckorna är SKIT tråkigt att se på :cry:
Va fan ska man dit för när man ändo är för full för att se bilarna :cry:
Tänker på alla SM förarna som inte fick köra MEN va gör man :?: Vädret rår vi inte över ,fast jag hade gärna gjort det denna helg :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

På den sträckan var Levstad,Per Andersson,Janne & Hasse Onkamo och jag själv!

Här är vi med inringade på fotot du knäppt Erik!
Attachments
ss3_416.jpg
(64.13 KiB) Downloaded 315 times
User avatar
Henrik Olsson
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 08 4:13 pm

Post by Henrik Olsson »

Jag skulle ha åkt SM-delen som Co-driver. Klart besviken att det inte ställdes in i tid. Det blev 140 mil åt pipan, inkl. rekognoscering, en massa förberedelser och 16 timmar minus på flexkontot..

Kändes som att SM:et hamnade i fullständig skugga av VM:et.

Hoppas svenska rallyt flyttas en bit norrut..
Men värmlänningarna verkar krampaktigt klamra sig fast.. Skrattretande att höra dom på rallyradion snacka om "lite grus här och där". Där vi kollade på SS13 såg det ut som en leråker.
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Henrik Olsson wrote:Jag skulle ha åkt SM-delen som Co-driver. Klart besviken att det inte ställdes in i tid. Det blev 140 mil åt pipan, inkl. rekognoscering, en massa förberedelser och 16 timmar minus på flexkontot..

Kändes som att SM:et hamnade i fullständig skugga av VM:et.

Hoppas svenska rallyt flyttas en bit norrut..
Men värmlänningarna verkar krampaktigt klamra sig fast.. Skrattretande att höra dom på rallyradion snacka om "lite grus här och där". Där vi kollade på SS13 såg det ut som en leråker.
Håller fullständigt med dig!!! Måste ju flyttas till ställen med riktigt gott om snö annars kanske vi inte har VM status alls snart på rallyt!
Dessutom om SM går att köra sammtidigt så blir de lite plattan i mattan för att se vart svenskarna kommer mot VM förarna 8)
User avatar
Christer Wallin
Posts: 114
Joined: 2007 Jan 04 10:06 am

Post by Christer Wallin »

Tommie Lindberg wrote:va oxå ute på ss3/6, stod precis framme vid repet nedanför dig Erik, synd att ja inte såg dig. Till andra varvet gick vi mot målet till krönet där "Rådis" flög nått så fruktansvärt för 6-7 år sen(va me på bild i IB om ja inte minns fel). Har aldrig vart där förut, men ja kommer definitift åka dit igen, fy fan vilket fränt ställe, höll på å skita i byxorna när Hirvonen kom å sen kom H. Solberg ännu värre. Rekommenderas varmt ligger ungefär mitt emellan vägbytet till publikplats 3 och mål, är en bit å gå men de e de värt.
Jag stod oxå på samma ställe vid hoppet ,måste ha stått ca. 2m bakom dig.Håller med om att detta är ett riktigt höjdarställe dock känndes säkerheten inte så bra,inte en funktionär i sikte och inga avspärrningar efter hoppet.På första rundan kom Broccoli fel över krönet med sin Clio R3 och skar ner i vallen för att sedan fronta en jordhög som ett gäng fotografer stod på och bakom.som tur var studdsade bilen ut på vägen igen och inte in bland fotogaferna som kastade sig undan.
Vi hade förmågan att komma på ställen där fotograferna var illa ute.på Hagforssträckan stod vi där Al Qassimi var centimeter från att köra på wrc.com filmfotografer när bilen skar ner i innersvängen(man kunde se bilderna på SVT:s sammandrag i kväll)
Som tur var slutade även detta lyckligt,dom borstade bara av sig snön och fortsatte som om ingenting hänt.
Post Reply